هادی دریابی
القصه داکتری که سنگ مانده دوا نداد، داکتر نیست. خدا میداند از کدام کوه پایین شده و خودش را داکتر کرده و مریض را نوازش میکند. شما را به لیست خرید و فروشی دعوت میکنم که گردهنواز است. (نمیدانم چرا عاشق گرده شدهام).
داکتر الحاج پوهندوی محراقالدین آریانای خوشنام شما:
1- تخصص در معده
2- تخصص در عقل
3- تخصص در تیزاب شش
4- تخصص در گوش و گلو و دست و اعضای مختلفهی از کمر به پایین
5- تخصص در انتیبیوتیککشی
6- تخصص در غیره و غیره
نسخهای که این داکتر برای شاهکوکوی لغمانی نوشته است:
1- دو کیلو و سه خورد آپتلیدن برای درد کمر.
2- سه پاو آموکسیسیلین منباب احتیاط اگر خدای ناخواسته میکروبهای لعنتی در بدن نازنین جای گرفته باشند.
3- دوازده بوتل شربت برای راحتی اعصاب در هنگام نبرد با مریضی که برای هر شخص ضروری است.
4- تقریباً هفتاد و نه فروند پیچکاری که پیش از نماز باید تزریق شود تا نمازهای بیبی DD نشود. (منظور از DD شدن نماز این است که شاهکوکوی لغمانی در عین پیری مجبور نشود نمازش را چندباره تلاوت کند).
5- سیویک بوتل شربت تقویتی برای برگرداندن نیروهای ضایع شده در دوران بیاحتیاطی.
6- یک نوع تابلیت مخصوص فراموش کردن درد و رنج خانه که باید آن را چهل و هفده پاکت بگیرید و هر صبح قبل از بیدار شدن نوش جان کنید (نوش جانت شاهکوکو).
7- تابلیت افزایندهی باور خانمها به نیروهای امنیتی، مخصوصاً به نیروهای ملی پولیس. این تابلیت کمک میکند شما به کاندیدای دلخواهتان رای بدهید و تحت هیچنوع فشار، از قبیل فشارهای خانوادگی، قومی، زبانی، مذهبی و تاریخی.
8- در صورتیکه در جریان استفاده از دواهای بنده به دل بدی مبتلا شدید، 20 پاکت تابلیت مخصوص استفراق میدهم و باید آن را با دست راست بخورید. در صورتیکه به دلبدی مبتلا نشدید، آن را نگهدارید برای نواسههایتان، انشاالله بهدرد میخورد.
9- پانزده خریطه سیرُم برای فشار نازنین شما (بخیر کهنهیشان کنی بیبی).
مریضی شاهکوکوی ما: داکتر صایب امی فشار مره خو سیل کو، یک رقمی لرزه میکنم.
یادداشت: هموطنان عزیز! متوجه باشید یک تعداد از داکتران که تخصص خویش را در کشورهای خارجی به دست آورده و اخیراً وارد بازار شدهاند، اصلاً داکتر نیستند. یکتایشان دواخانه ندارد. پول شما را میگیرد، اما دوا بسیار کم میدهد. طرفشان که سیل کنی، از بسکه نازدانه هستند، فوراً طعم بولانی در دهنتان زنده میشود. اینها شما را فریب خواهند داد. پس لطفاً به لحاظ خدا، فریب این مردم را نخورید. به یاری خدا، بهزودی با این داکتران برخورد قانونی صورت خواهد گرفت. آنگاه هیچکسی حق ندامت ندارد.
این یک نمونه از داکتر بود. البته نمونههای دیگر بسیار است که بنده به لحاظ ایمرجنسی بودن مسئله، آن را مطرح نکردم. خدا کند خوش شما آمده باشد. اگرهم خوشتان نیامده، پناه تان بهخدا! به قول یک دوست، اینجانب که بدون شک راستگو است، شما در انتخابات شرکت کنید. هرآیینه شرکت در انتخابات، 4 سال بر عمر آدم میافزاید. شرکت در انتخابات در حقیقت مشتی است که بر دهان پاکستان میخورد. کدام پاکستان؟ پاکستانیکه وارد افغانستان شده است. گیج نشوید لطفاً! به هرچه دوست دارید، قسم میخورم که طویلهها باز شده و خران ملبس به بمب وارد افغانستان شده تا انتخابات را مختل فرمایند. اما کور خواندهاند! بچهی عمهی بنده گفته، اگر ممکن باشد، هزار بار رای خواهم داد و از انتحاری منتحاری هم نمیترسم. به خدا اگر نصف شجاعت این عمهزادهی بنده را داشته باشید، میترسم که هرکدام 4 هزار مرتبه رای ندهید. آن وقت است که دهل پاکستان صدا خواهد داد و بر تمام هست و بود ما خواهد خندید.
بنده که بیکار نیستم هر روز اخبار انتحار، حملهی مسلحانه، شهادت هموطن، مجروح شدن ابوذر را بشنوم و بعدش کرزی را نگاه کنم که به عیادت ابوذر میرود. اعلام حمایت امیتا باچان هندوستانی از ابوذر، به از هزار سال نماز و روزهی اینجان و آنجانب!
خبرنگارناراضی
با دیگران به اشتراک بگذارید
بدون دیدگاه
بدون دیدگاه
