اطلاعات روز: وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی در مورد قطع فعالیت شبکههای مخابراتی در ولایتهای شمال و شمالشرقی کشور وضاحت داده است.
در اعلامیهی این وزارت که امروز (دوشنبه، 8 میزان) منتشر شده، آمده است که فعالیت این شبکهها بهدلیل به آتش کشیدهشدن زیربناهای مخابراتی از سوی طالبان و قطع فایبر نوری در علیآباد قندوز و در مسیر این لین در مربوطات جوزجان میباشد.
وزارت مخابرات گفته است که مسئولان امنیتی، شبکههای مخابراتی و نهادهای مسئول در تلاشاند تا هرچه زودتر تأسیسات تخریبشده را ترمیم کنند. این وزارت در عین حال گفته است که به دلیل مشکلات امنیتی و شرایط محیطی، ترمیم این تأسیسات زمانگیر خواهد بود.
وزارت مخابرات همچنان از شهروندان کشور خواسته است که با آنان همکاری کرده و با نشر پیامهای ضدونقیض که تنها به آلوده شدن فضا کمک میکند، نپردازند.
وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی به تاریخ چهارم میزان اعلام کرده بود که در شماری از ولایات شمال و شمالشرقی کشور فعالیت شبکههای مخابراتی خصوصی (روشن، افغانبیسیم، اتصالات و امتیان) بهخاطر تهدیدات جنگجویان طالبان متوقف شده است.
شیرشاه نوابی، مشاور مطبوعاتی این وزارت به روزنامه اطلاعات روز گفته بود که هماکنون شبکههای مخابراتی خصوصی بهگونهی ۲۴ ساعته در ولایتهای بغلان، قندوز، سمنگان، بدخشان، سرپل و تخار کار نمیکند.
به گفتهی او، شبکههای مخابراتی از روز سهشنبه (۲ میزان) به این طرف در این ولایت بهگونهی کامل غیرفعال بوده است.

شبکه مخابراطی اگر در دیگر ولایات تاسیسات آن خراب شده باشد در ولایت بدخشان هیچ گونه آسب به آن ها نرسیده است وکدام مشکیل هم از لحاظ امنتی وجود ندارد هرچه است کار عمدی است