بیشتر از یک هفته است که دروازه مکاتب بسته است و معلم در اعتراض به معیشت و معاش و متعلم در انتظار درس و کلاس نشسته اند. در هر کشوری می بود، تعطیلی مکاتب در 21 ولایت یک بحران ملی شمرده میشد، اما اینجا وزارت معارف انقدر آرام و خونسرد پیش میرود، که گویی تنها مکتب چهل دختران بسته شده و بس!
این وعده سرخرمن “زمین و خانه و معاش خوب، بدون شوخی” تا به ثمر میرسد چون «جو لغمان است» که شاید اخر برسد، اما هر دقیقه از حیات و زندگی و سرنوشت یک ملت کاستن را، جبران نتوان کرد!
