اطلاعات روز: مسئولان محلی ولایت بامیان خبر دادهاند که روز گذشته بیش از 30 تن از دانشآموزان یک مکتب دخترانه در ولسوالی پنجاب این ولایت مسموم شدهاند. این رویداد حوالی ساعت 9 صبح روز گذشته در لیسهی دخترانه در مرکز ولسوالى پنجاب ولايت باميان رخ داده است. هنوز انگیزهی این موضوع مشخص نشده؛ اما مسئولان بامیان از آغاز تحقیقات در این باره خبر دادهاند.
به گفتهی این مسئولان، وضعیت صحی دستکم پنج تن از این دانشآموزان وخیم است. گفته میشود که این دانشآموزان دچار سردردی و اسهال شدهاند.
دکتر امينالله، مدير صحت عامهی ولسوالى پنجاب بامیان با تأیید این رویداد گفته، مکتب یادشده به خاطر این حادثه تعطیل شده است. اما شاهدان عینی از مسمومشدن نزدیک به 90 دانشآموز در این لیسه خبر دادهاند. در همین حال، محمدرضا ادا، رييس معارف باميان گفته است که بررسىها برای معلومشدن علت اين رويداد جریان دارند.
مسمومشدن دانشآموزان خبری تازه نیست، بلکه در سالهای گذشته صدها دانشآموز در شماری از مکتبهای کابل و ولایات مسموم شدهاند.
