وزارت معادن و پترولیم طالبان از فروش دو هزار و ۲۳۵ قیراط زمرد استخراجشده از معادن ولایت پنجشیر به ارزش ۱۷۷ هزار و ۳۵۰ دالر خبر داده است.
این وزارت گفته است که این مقدار زمرد امروز (سهشنبه، ۲۴ سرطان) از طریق «داوطلبی» به فروش رسیده است.
براساس اعلامیهی این وزارت، این مقدار زمرد به تاجران داخلی فروخته شده است.
طالبان از زمان تسلط دوباره بر افغانستان، بهصورت گسترده اقدام به استخراج معادن زمرد پنجشیر و فروش محصولات آن کردهاند.
این گروه میگوید که سهم آنان از فروش زمرد پنجشیر ده درصد است و متباقی آن به شرکتهای قراردادی میرسد.
استخراج معادن کشور از سوی طالبان با انتقاداتی نیز مواجه شده و شماری از جناحها و چهرههای سیاسی این گروه را به «تاراج» معادن افغانستان متهم کردهاند.
