سازمان غذا و کشاورزی سازمان ملل متحد میگوید که در سال ۲۰۲۴ میلادی، دو میلیون خندق در افغانستان حفر کرده است.
این نهاد امروز (دوشنبه، ۲۶ قوس) با نشر پستی در ایکس گفته است که هدف از حفر این خندقها کنترل سیلاب و برف، حفظ منابع آبی، جلوگیری از فرسایش خاک، بازسازی اکولوژیکی و ایجاد اشتغال کوتاهمدت بوده است.
فائو گفته است که با حفر این خندقها مناظر تغییر کرده و مدیریت آب زیرزمینی بهبود یافته است.
این نهاد در ماه دلو سال پیش نیز اعلام کرده بود که برای جمعشدن آب برف و باران، تقویت آبهای زیرزمینی و جلوگیری از سیلهای آنی، ۸.۳ میلیون خندق در افغانستان حفر کرده است.
این در حالی است که بهدلیل خشکسالی پیاپی در سالهای اخیر، آبهای زیرزمینی افغانستان کاهش چشمگیر یافته و نگرانی از خشکشدن این آبها از جمله در کابل، افزایش یافته است.
