ماجرا تکاندهندهتر از آن است که میپنداشتیم. در نبود سواد و نهادهایِ آموزشیِ سالم، تشکیلِ دولتِ دموکراتیک ناممکن است. وضعیت اندک اندک دارد طالبانی میشود. در انتخابِ زنان برای معرفی به وزارتها، هرگز شایستگی رعایت نشده است. زنان آگاه و داناتر از وزرای معرفی شده فراوان وجود دارند. معرفیِ زن به این سبک بیش از آنکه به نفع زنان باشد، بهضرر آنهاست و این توهم و باور کاذب را که زن توانِ کار در مقامهای بالا را ندارد، واقعیت میبخشد. اینکه در پشتِ پرده چهخبر است و چه میگذرد، نمیدانیم، ولی نتیجهی آن انتخاباتِ طولانی و انتظار طولانیِ و امامزمانیِ پس از انتخابات، ناامیدکننده و نشانگرِ آن است که سمتِ سقوط روانیم. معلوم نیست وضعیت به کدام سمت میرود؟ ولی بهطور قطع بحرانهای بزرگی در راه اند.
Asad Buda
با دیگران به اشتراک بگذارید
بدون دیدگاه
بدون دیدگاه
