هموطنان برگشته از گوانتانامو
امریکاییها به درخواست اشرف غنی احمدزی، چهار نفر افغانی را چند روز قبل از زندان گوانتانامو آزاد کرده، به افغانستان تحویل دادند. قرار است این جهادیهای هموطن به خانوادههایشان تحویل داده شوند.
از میان این چهار نفر، یکی در گذشته با استخبارات طالبان کار میکرده است و دستی هم در قاچاق مواد مخدر و تأمین سلاح برای این گروه داشته است. دیگری طالب بوده و به جنگیدن با نیروهای خارجی اعتراف کرده بود و یکی هم در گذشته در کنار جنگجویان شبکهی حقانی میجنگیده است. چهارمین نفر هم از جهادیان حزب اسلامی بوده است.
آیا این جهادیان سابق، بعد از گذراندن سالها در گوانتانامو، به همین سادگی به زندگی عادی برخواهند گشت، یا به عنوان جهادیان گرموسرد دیده، سختیکشیده و بااعتبار، رهبری جنگ و جهاد را در بخشهایی از کشور به عهده خواهند گرفت و خانوادههای بسیاری را داغدار خواهند کرد؟
زمان، پاسخ قطعی این سوال را خواهد داد؛ اما نظر شما چیست؟ شخصا، انتظار شهروند نمونه شدن از این هموطنان را ندارم!
