ریاست پاسپورت تا سال گذشته یکی از فاسدترین ادارههای وزارت داخله بود. گرفتن پاسپورت تنها برای افرادی میسر بود که رشوه میدادند یا برخی از نمایندگان، سناتوران و دیگر مقامها از آنان حمایت میکردند.
متقاضیان پاسپورت هفتهها و ماهها برای دریافت یک گذرنامه سرگردان میشدند؛ اما در جریان چند ماه گذشته وضعیت تا حدی تغییر کرده که یک متقاضی میتواند در جریان سه روز گذرنامه بگیرد.
با این حال، رییس پاسپورت میافزاید، کمیشنکاران کسانی هستند که با برخی از مأموران و مسئولان ریاست پاسپورت رابطه داشتند: «اکنون کمیسیون جمعآوری عرایض و رسیدگی به عرایض ایجاد شده است، با موجودیت این کمیسیون، هیچ فردی جرأت نمیتواند که عریضهی دیگری را پیش کند یا متقلبان با تذکرههای جعلی پاسپوت بخواهند. ایجاد این کمیسیون و حضور من در کمیسیون باعث شده که فساد از این اداره محو شود. در جریان چند ماه گذشته یک تعداد از کمیشنکاران را بازداشت کردهایم و بهشمول برخی از کارمندان که همکارشان بودند، به سارنوالی معرفی کردیم. این مبارزه با شدت ادامه دارد.»
