تحصيل و آموزش حق تمام انسانهاي اين سرزمين است و بايد تمام كودكان و جوانان كشور به مكاتب و آموزشهاي عالي دسترسي داشته باشند. اما تراژيدي بزرگ در اين وطن، دشمني بيپايان با آموزش و دانش است. متأسفانه، ما همواره تلاش كردهايم گاهي با سوختاندن مكاتب و گاهي با سهميهبندي كانكور، دشمني خود با دانش را ابراز نموده و زمينهی آموزش را براي انسان اين وطن محدود سازيم.
در آخرين مورد، اتحاديهی سراسري استادان دانشگاههاي افغانستان، از سهميهبندي كانكور حمايت كرده است. من به عنوان يكي از استادان دانشگاه كابل، ضمن مخالفت با اين طرح، تصور ميكنم حمايت از سهميهبندي كانكور، به اندازهی سوختاندن مكاتب جفا و دشمني در حق انسان اين وطن است. بياييم همه با هم نگذاريم هيج انساني در اين وطن، از حق آموزش محروم شود!
