در بابِ برادرانِ ناراضی
——————–
برادر خواندنِ طالبان از سوی کرزی دقیقاً پس از مرگِ بابای ملت اتفاق افتاد. مطابق فرمول جنگِ قدرت در جامعه مبتنی بر نظام خویشاوندی چنین چیزی کاملاً درست است: جنگِ برادرانِ ناراضی بر سر تقسیمِ میراثِ پدر. مسئله اما این است که به جز بردران، دیگر مدعیانِ قدرت نيز در اين جامعه وجود دارند. تکلیف کرزی مشخص است و منطقاش روشن، این مدعیان بیرون از نظامِ برادراناند که فاقد منطقِ روشن سیاسی هستند و روابطِ شان را بر اساس دریافت و عدمِ دریافتِ امتیازِ شخصی، از سوی برداران تنظیم میکنند.
Asad Buda
با دیگران به اشتراک بگذارید
بدون دیدگاه
بدون دیدگاه
