قصاب و قربانی: الله اکبر
پیتر کاسیگ، رضاکار امریکایی که دو روز پیش بهدست داعشیها گردن زده شد، در سال 2013 مسلمان شده بود و اسم عبدالرحمان (بندهی خداوندِ بخشایشگر) را برایش برگزیده بود. عبدالرحمان کاسیگ!
یکی از صحنههای بسیار تکاندهنده و در عین حال آموزنده، صحنهی گردن زدن مسلمانان به دست اسلامگرایان بنیادگرا است. صحنهای که در آن هم قصاب تیغ بهدست که قرار است گردن ببرد و هم قربانی که قرار است گردنش بریده شود، فریاد میزنند: الله اکبر!
با خواندن خبر گردن زدن عبدالرحمان کاسیگ بهدست قصاب داعشی، به این فکر میکنم که این رضاکار علاقهمند به اسلام و جهان مسلمانان، در لحظهی بریده شدن گردنش، به چه فکر میکرده است. میدانم که این سوالی نیست که بتوان جوابی برایش یافت.
