در کشورهای مثل افغانستان ساخت نیروگاههای برق وظیفهی دولت است؛ یعنی برداشت اکثر این است که کارهای کلان زیربنایی مانند ساخت نیروگاه برق و… از توان سکتور خصوصی بالا است و همینطور بخش خصوصی انگیزهی کار را در این بخشها ندارد؛ زیرا سود حاصله از این کالاها بسیار کم است و لازم است که این کالاها به عنوان کالاهای عمومی توسط دولت تولید و به بهرهبرداری گذاشته شوند. برعکس، اگر دولت مانع ایجاد نکند و بندهای آبگردان را طی یک قرارداد بلندمدت و شفاف به سکتور خصوصی واگذار کند، به نظرم بهتر از دولت فعالیت خواهد کرد. مثلا بند سربی را برای 30 سال به یک شرکت خصوصی واگذار کند. دولت کوچک، ملت قوی! یک رییس جمهور پیدا نشد که این جمله را شعار انتخاباتی خود قرار دهد. یک رییس جمهور اشرف غنی هست که دولت را کلان کرده روان است. ما از شر این کوچکش در عذابیم، ایشان این شر را کلان کرده روان است.
Hussain Negah
با دیگران به اشتراک بگذارید
3 دیدگاه
3 دیدگاه
