منابع محلی از ولایت پنجشیر میگویند که طالبان چهار جوان را به اتهام همکاری با «جبهه مقاومت» به رهبری احمد مسعود، بازداشت کردهاند.
منابع امروز (جمعه، ۶ عقرب) به روزنامه اطلاعات روز گفتهاند که دو جوان به نامهای عبدالقدیم و محمدعادل دو روز پیش از سوی طالبان بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدهاند.
بهگفتهی منابع، طالبان این افراد را نیمهی شب از ولسوالی پریان پنجشیر از خانهیشان کشیده و پس از لتوکوب، با خود بردهاند. تاکنون مشخص نشده است که این جوانان به کجا منتقل شدهاند.
همچنین، منابع میگویند که طالبان دو جوان دیگر را به نامهای انوربیک و محمدنقیب که باشندگان اصلی ولسوالی پریان پنجشیر هستند، از کابل بازداشت کردهاند.
براساس گفتههای منابع، طالبان این دو جوان را نیز به اتهام همکاری با «جبهه مقاومت» بازداشت کردهاند.، اما آنان هیچ ارتباطی با این جبهه نداشتهاند.
این درحالی است که طالبان در طی بیش از یک سال گذشته همواره باشندگان پنجشیر را به اتهام همکاری با «جبهه مقاومت» بازداشت، شکنجه و زندانی کردهاند. برخی از افراد بازداشتشده تحت شکنجهی این گروه جان باختهاند.
دو روز پیش گزارش شد که یک جوان به نام نورمحمد پس از بازداشت به اتهام عضویت در «جبهه مقاومت»، در زندان مرکزی پنجشیر تحت شکنجهی شدید طالبان جان باخته است.
منابع همچنین گفته بودند که یک جوان دیگر به نام «غلام ایشان» در پی شکنجه توسط طالبان، به کوما رفته و در شفاخانه ایمرجنسی پنجشیر تحت مراقبت است.
