گویند در دانشگاه کابل، استادی بود که -به اصطلاح- ثقافت درس میداد! هرگاهی که به صنف میآمد، داروین را تکفیر میکرد و تف لعنت میفرستاد که چرا این لعین، انسان را از نسل میمون قلمداد کرده! دلایل علمی و عملی نیز میآورد، از جمله اینکه «خارجیها لباس میمون را میپوشند، کارهای شبیه انسان میکنند، از قبیل نان خوردن با قاشق و پنجه، و با این کارشان میخواهند ثبوت کنند که انسان از نسل میمون میباشد…»
باری از این استاد پرسیده بودند که چرا مسلمانان در فنآوری عقب مانده و دستنگر کافران اند؟ استاد فرموده بود: این هم از نعمتهای خداوندی است که کافران برای ما هرچیز میسازند و ما از آنها استفاده میکنیم!
میگویند، شمار اینگونه استادان در دانشگاه کابل خیلی زیاد شده!
اگر میخواهید «نقد داروین» بیاموزید و به سلاح علم و معرفت مجهز گردید، به دامن این استاد چنگ بزنید؛ اما روزی اگر «طالب» شـُــدید و دلتان به «داعش» سوخت، باز به من غرض نیست!

印度小叶紫檀手串