دستور بازداشت کارمندان نشریهی «افغانستان اکسپرس»!
حکومت وحدت ملی در دومین نشست شورای وزیران نشان داد که در برابر آزادی بیان بسیار حساس است. شورای وزیران در نشست دیروز خود دستور داده است تا کارمندان نشریهی «افغانستان اکسپرس» مورد تعقیب قانونی قرار گیرند! وزیر اطلاعات و فرهنگ به بیبیسی گفته است که نشرات این نشریه خلاف اعتقادات دینی مردم افغانستان است. او به مورد خاصی اشاره نکرد. همچنان کمسیون تخطی رسانهها که به گفتهی شماری از خبرنگاران، هنوز به گونهی غیرقانونی در زیر حاکمیت جناب مخدوم رهین به هستی خود ادامه میدهد، همچنان در یکی از نشستهای فوقالعادهی خود فیصله کرده است که کارمندان این نشریه مورد تعقیب عدلی و قضایی قرار گیرند. از قدیم گفتهاند: سالی که نکو بود، از بهارش پیداست. من پیش از این چندین بار گفته بودم که پس از کرزی بسیار ممکن است که محدودیتهایی برای آزادی بیان وضع شوند! ظاهراً چنین شده است. من به یقین نمیدانم که در کدام نوشتهی افغانستان اکسپرس به گفتهی مقامها به اعتقادات دینی مردم بیاحترامی شده است! ظاهراً اینگونه اتهامها به مفهوم جزا دادن سنگین به یک نشریه یا یک نویسنده است. دوستان، باید این مسئله را پیگیری کنیم، ورنه به بهانهیهای اهانت به دین، اعتقادات ملی، منافع ملی و چیزهایی از این دست، میتوانند شمار زیادی از خبرنگاران، نویسندگان و دیگراندیشان کشور را شکنجه کنند تا بتوانند خود را به اصطلاح از وز وز آزادی بیان نجات دهند! این نکته هم قابل یاددهانی است که که در گذشته شورای وزیران هیچگاهی دستور تعقیب عدلی برای هیچ نویسنده و خبرنگاری را صادر نکرده بود!
