اطلاعات روز: اشرف غنی احمدزی، رییس جمهور کشور اعلام کرد که تماسهای غیرقانونی زندانیان با خارج از زندان باید قطع شوند. اشرف غنی میگوید که اجازه داده نشود بازداشتگاههای کشور به مراکز فعالیتهای جنایی و تروریستی مبدل شوند. او این اظهارات را دیروز هنگام ارائهی گزارش هیأت اعزامی به بازداشتگاه هرات در ارگ بیان کرده است.
هیأت وزارت امور داخله چندی پیش به منظور بررسی وضعیت زندان هرات به آن ولایت اعزام شده بود. این هیأت روز گذشته گزارش خود را به اشرف غنی در حضور مسئولان وزارت امور داخله، دادستانی کل، امنیت ملی و ارگانهای محل در ارگ ریاست جمهوری بیان کرده است.
در خبرنامهی دفتر رسانههای ریاست جمهوری آمده است، این هیأت ضمن اینکه در مورد وضعیت زندانیان زندان هرات به رییس جمهور گزارش داد، پیشنهادهای خود را در رابطه به بهبود وضعیت زندانیان و زندان هرات نیز ارائه کرد. پس از آن رییس جمهور گفته است، وضعیت تمام بازداشتگاههای کشور، بهشمول هرات، بررسی میشوند.
اشرف غنی افزوده است که در این مورد به نهادهای مربوط هدایت لازم را میدهد. رییس جمهور در بخش دیگر سخنان خود تأکید کرده است، آن عده افرادی را که نیروهای امنیتی کشور را به قتل رساندهاند و تهدیدی برای امنیت ملی محسوب میشوند، نمیبخشد.
