کرزی رفت اما.
سیزده سال پیش کرزی دولت را نه از یک دولت ملی و قابل قبول بلکه از یک ارادهی ملی برای ساختن دولت ملی- مردمی تحویل گرفت. حالا آقای کرزی دولتاش را واجد قبول عامهی مردم افغانستان به یک کسی تحویل میدهد که خودش، ازشرم تقلبی که مرتکب شده است، پیشاپیش نیمی از قدرتش را به دیگری واگذار کرده است و به هیچ عنوان مقبولیت عامهی کرزی در سیزده سال پیش را ندارد.
اعتماد مردم به کرزی برای دولت سازی بزرگ، سرمایهی او بود. حالا کرزی میرود در حالیکه این اعتماد بزرگ و این سرمایهی گرانقیمت را نیز از دست داده است. دولت جدید، دولتی است که بر ویرانههای اعتماد ملی ساخته شده است. هر ثانیه از عمر این دولت بار سنگینی را روی شانههای زخمی مردم خواهد گذاشت و مردم مجبورند بهای سنگینی را بابت آن بپردازند.
