منبع: ایبیسی نیوز
مقامهای ارتش و تنفیذ قانون ایالات متحده گفتهاند که سه افسر ارتش ملی افغانستان، در حالی که در ایالات متحده در یک تمرین آموزشی مشترک نظامی در «قرارگاه مشترک کیپ کاد» شرکت کرده بودند، ناپدید شدهاند. آنها در 11 سپتامبر به امریکا رسیدند و عصر روز شنبه کارمندان امنیتی پایگاه گزارش دادند که آنها ناپدید شدهاند. آخرین بار آنها در بازار کیپ کاد در ایالت ماساچوست دیده شدهاند. یک مقام فرماندهی مرکزی به ایبیسی نیوز گفته است که نشانهای وجود ندارد که این مردان ناپدیدشدهی افغان تهدیدی برای مردم عامه باشند. مقامها گفتند که قبل از رسیدن آنها به امریکا، سوابق این افسران ارتش افغانستان کاملا بررسی شده بود.
پولیس محلی و مقامهای دولتی با هم کار میکنند تا محل اقامت این سه افغان را شناسایی کنند. هنوز حدود دوازده سرباز افغانستان در تمریناتی که در 24 سپتامبر پایان مییابد، شرکت میکنند. یک سخنگوی گارد ملی به ایبیسی نیوز گفت که مقامها تلاش دارند تا معلومات در مورد حرکات افسران ارشد ارتش ملی افغانستان را با هم شریک سازند. جیمز سهادی، سخنگوی گارد ملی گفت: «مشکل است بگوییم آنها در بازار چه کار میکردند. در حال حاضر ما تا حد توان تمام اطلاعات در مورد این افسران را جمعآوری میکنیم».
این سه افسر در تمرینات مرکز فرماندهی همکاریهای منطقهای که سالانه برگزار میشود، شرکت کرده بودند. تمرینات امسال از 17 تا 24 سپتامبر اجرا میشود و نمایندههای پنج کشور مختلف و بیش از 200 شرکت کننده در آن شرکت دارند.
این در حالی است که در هفتهی گذشته نیز دو پولیس افغانستان در واشنگتن، در حالی که برای بازدید از جورج تاون رفته بودند، ناپدید شدند. این دو مرد، که بخشی از یک گروه 31 نفری افسران پولیس افغانستان بودند و در یک برنامهی چندین هفتهای در ایالات متحده شرکت کرده بودند، در جایی نزدیک به واشنگتن سالم یافت شدند. اما مقامها در مورد موقعیت دقیق آنها چیزی نمیگویند. نظر به گزارشها، این دو مرد گروه خود را ترک کرده بودند؛ چون نمیخواستند به افغانستان برگردند.
