اطلاعات روز: مردی در ولسوالی گذرهی ولایت هرات، خانماش را که تنها سه روز از ازدواجاش با او میگذشت، به قتل رساند. عبدالرووف احمدی، سخنگوی فرماندهی پولیس هرات روزگذشته به رسانهها گفت، این زن صابره نام داشت و پنجشنبه شب (20 سنبله) در منطقه موسوم به «قلعه خان» در مربوطات ولسوالی گذرهی هرات، از طرف شوهرش خفه و سپس جان باخته است.
او گفت، این زن هجده ساله بوده و سه روز پیش عروسی کرده بود. سخنگوی پولیس هرات گفت، در حال حاضر شوهر این زن باداشت شده و تحقیقات ابتدایی از نزد او، در مورد چگونگی رویداد یاد شده آغاز شده است. او افزود، تاکنون انگیزهی قتل این زن مشخص نشده است.
هرات در غرب کشور از جمله ولایتهای است که آمار خشونت علیه زنان در جریان چند سال گذشته در این ولایت، بالا بوده است. پیشتر خبرگزاری کهندز به نقل از مقامهای دادگاه این ولایت گزارش داده بود، در پنج ماه گذشته، بیش از صد واقعهی خشونت علیه زنان در مراجع عدلی و قضایی این ولایت ثبت شده است.
