در حال حاضر، وزیرستانها درپاکستان، پشتوانهی اصلی تدارکات نفری و عملیاتی به سوی میدان «بازی بزرگ جدید» درآسیای میانه است و دیری نخواهد گذشت که شمال افغانستان به وزیرستان دوم یا عقب جبههی اصلی در تقابل استراتیژیک منطقه مبدل شود. جنگ افغانستان آرام آرام بدون آنکه خاتمه پیدا کند، به محورهای فرا افغانستان انتقال میکند. اگر برخی سیاستگران نادان باز هم اشتباهات کرزی و فهیم را تکرار کنند، شمال بدون قید وشرط به طالبان واگذار خواهد شد. امریکا احمق نیست که این جا ده هزار نیروی عملیاتی را با مخارج بسیار سنگین، بدون هدف نگهدارد تا افغانها را از شر تروریستها حفاظت کنند. هر که چنین خیال کند، به سرنوشت خود خواهند خندید
Bashir Ahmad Fatehi
با دیگران به اشتراک بگذارید
بدون دیدگاه
بدون دیدگاه
