اطلاعات روز: نظامیان پاکستانی بار دیگر حملات موشکی و توپخانهای را بر برخی از مناطق ولایتهای کنر و قندهار براه انداختند . مقامهای محلی و امنیتی دو ولایت یاد شده با انتقاد شدید از دولت پاکستان به رسانههای داخلی گفتهاند، در این عملیات تعدادی از باشندگان محل کشته و دهها خانواده آواره شدهاند.
دواخان مینهپال، سخنگوی والی قندهار گفته است، ملیشههای پاکستان به روز جمعه (30 اسد) بر مناطق «اله جرغه و سره شار» ولسوالی معروف این ولایت حملات توپخانهای را انجام دادند که در اثر آن، یک زن و یک کودک کشته شدند. او افزود که در این حملات 8 خانه مسکونی نیز تخریب شدهاند.
مینهپال میگوید، شبه نظامیان پاکستانی تا این سوی خط دیورند نیز پیشروی کردند، اما با مخالفت شدید باشندگان محل روبرو شدند.سخنگوی والی قندهار تأکید کرد، مردم محل با استفاده از سلاحهای دست داشتهشان علیه ملیشههای پاکستانی قیام کردند که در نتیجه درگیری بین دو طرف رخ داد. به گفتهی او، پس از درگیری کوتاه، شبه نظامیان پاکستانی به آنسوی خط دیورند فرار کردند.
حملات نظامیان پاکستان از چند سال به این طرف، بر برخی از مناطق جنوبی و شرقی کشور ادامه داشته است. بر اثر این حملات، دهها تن کشته و شماری زیادی از جنگلات مناطق شرقی نیز خاکستر شدهاند.
مردم و مقامهای دولتی بارها از حکومت پاکستان خواستهاند، حملاتش بر خاک افغانستان را متوقف کند، اما هنوز این کار صورت نگرفته است. در چند روز اخیر، صدها موشک از سوی نظامیان پاکستانی بر برخی از مناطق کنر نیز پرتاب شده است.
عبدالحبیب سید خیلی، فرمانده پولیس کنر دیروز به رسانههای داخلی گفت، مقام های محلی ولایت کنر روز شنبه گفتهاند که نظامیان پاکستانی از شام روز جمعه 41 موشک را بر ولسوالی دانگام این ولایت پرتاپ کردند که به گفتهی او، این حملات تلفات جانی نداشته است.
