اطلاعات روز: مقامهای محلی ولایت نورستان میگویند، ولسوالی دوآب این ولایت به دست طالبان افتاده است. به گفتهی آنان، شام روز سهشنبه (28 اسد) صدها جنگجوی طالب به ولسوالی دوآب ولایت نورستان حمله کردند و پس از درگیری شدید با نیروهای امنیتی، کنترل این ولسوالی را به دست گرفتند.
عبدالباقی نورستانی، فرمانده پولیس ولایت نورستان به رسانههای داخلی گفته است، نیروهای مستقر در ولسوالی دوآب پس از درگیری شدید با جنگجویان طالب به دلیل کمبود تجهیزات «عقب نشینی تاکتیکی» کردند و در حال حاضر به تپههای یک ولسوالی پناه بردهاند.
نورستانی میگوید، نیروهای تازه نفس به محل رسیدهاند و برای پاکسازی ولسوالی دوآب از وجود طالبان مسلح؛ قرار است عملیاتی را راهاندازی کنند. او گفته، در درگیری بین نیروهای امنیتی و طالبان یک سرباز پولیس کشته شده و در این درگیری به اعضای گروه طالبان نیز تلفاتی وارد شده است.
دو آب از ولسوالیهای ناامن نورستان است. این ولسوالی با ولایت لغمان مرز مشترک دارد و در سال ۲۰۱۱ نیز برای یک روز به دست طالبان افتاد. نیروهای امنیتی پس از راهاندازی عملیات گسترده، دوآب را از کنترول طالبان بیرون کردند. در همین حال، گزارشها میرسانند، والی و فرمانده پولیس نورستان به ولسوالی دوآب این ولایت رفته اند. اما هنوز جزئیات بیشتر در مورد وضعیت ولسوالی دوآب در دست نیست.
نورستان در شرق کشور از ولایتهای نا امن و همرز با پاکستان است که طالبان در مرکز و برخی ولسوالیهای این ولایت فعالیت دارند. این گروه تروریستی هر از گاهی حملاتی را به ولسوالیها و برخی از روستاهای این ولایت راهاندازی میکند.
