یک عضو مجلس نمایندگان میگوید که در نتیجهی حملهی جنگجویان گروه طالبان در ولسوالی بالابلوک این ولایت، بیش از ۲۰ سرباز ارتش کشته شدهاند.
عبدالستار حسینی، نماینده مردم فراه در مجلس نمایندگان امروز (دوشنبه، ۱۳ ثور) در نشست عمومی این مجلس گفت که طالبان این حملهیشان را شب گذشته راهاندازی کرده بودند.
در همین حال دادالله قانع، رییس شورای ولایتی فراه به روزنامه اطلاعات روز گفت که جنگجویان طالبان با حفر یک کانال پاسگاه حمایوی قرارگاه ارتش در روستای «شیوان» ولسوالی بالابلوک را انفجار دادهاند.
آقای قانع افزود که به نیروهای ارتش در این انفجار تلفات سنگین وارد شده است.
همچنان شاهمحمود نعیمی، معاون شورای ولایتی فراه به روزنامه اطلاعات روز گفت که طالبان علاوه بر حمله بر این منطقهی بالابلوک، در چندین نقطهی شهر فراه و ولسوالیهای این ولایت نیز حمله کرده بودند.
تاکنون مسئولان محلی و امنیتی فراه در این موارد ابراز نظر نکردهاند.
ولایت فراه در غرب کشور از ولایتهای ناامن است که جنگجویان گروه طالبان در بخشهایی از این ولایت از جمله شهر فراه و ولسوالی بالابلوک حضور و فعالیت گسترده دارند. این گروه به حملاتش در روزهای اخیر در این ولایت شدت بخشیده است.
