تبریکی کورکورانه!
در یک سال 365 روز داریم و نظر به اعلانات صفحات مجازی که الحمدالله از تقویم هم دیگر خبر ندارم، هر روز از این میان به یک مناسبت مسما و اختصاص یافته است. از جمله روز مادر، معلم، عشاق، کارگر، محیط زیست…. و یکی دو سال میشود که روز جهانی بوسه نیز به آن افزوده شده است.
از قضای بد روزگار ما که جوان ناشده پیر شدیم و از جوانی هم که خاطرهای در ذهن نداریم، امروز را با باز کردن صفحه فسبوک بازهم به نام یکی از این مناسبتها و نامها رو برو شدم. نام این روز را روز جوان یا جوانان نامگذاری کرده است. اینکه این روز چه مناسبت و دلیلی دارد باید از نامگذارانش پرسید.
بهر صورت از ما که دیگر سن و سالی گذشته؛ باید به جوانان و آیندهسازان این روز را تبریک گفت. پس این روز را به جوانان تبریک میگویم و از جوانان عزیز که عموما نیروی پر کار و کنجکاو اند میپرسم چطور این روز را روز جوان یا جوانان نامگذاری کرده است؟
نام گذاری این روزها در حیطه صلاحیت کیست؟ چگونه این نام گذاریها صورت میگیرد تا یکی دو مورد که در ذهنم پر و بال میزند، آن را به مرجع این تصمیمگیری شریک و یا پیشنهاد کنم. راستی یاد تان نرود که از 365 روز سال کدام روزی باقی مانده یا خیر و اگر نمانده که خیر و اگر مانده کدام روزهاست که باز با بیخبری پیشنهادات خود را به آن فرد یا اداره پیش نکنیم.
