تبعید یا غریب
وزارت تحصیلات عالی، بهدنبال غایلهای که یکی از کارمندان آن وزارتخانه در خوابگاه دخترانه به وجود آورده بود، اکنون پنج دختر دانشجو به نامهای آسیه، شریفه، ریحانه، نجیبه و شکیلا را از دانشگاه محل تحصیلشان به دانشگاههای دیگر تبعید کرده است. این حکم خلاف قانون است. وزارت حق ندارد هیچ دانشجویی را خودسرانه تغییر یا تبدیل کند. تبعید خود یک مجازات است و تنها محکمهی با صلاحیت میتواند آن را بر کسی تحمیل کند. من از این خواهران دانشجو میخواهم که تسلیم این خودسریهای تحقیرآمیز و خلاف قانون نشوند. مطمئن باشند، حکومتی که تروریستهای هار را از زندان به جان مردم بیگناه رها میکند، مفسدین و خاینین را چون تخم چشمشان عزیز میدارند و چند دختر دانشجو را برخلاف به تبعید میفرستد، عمرش کوتاه است. هیچ امیدی به هیچ جای این دستگاه فاسد بیمار وجود ندارد. دانشجویان باید مقاومت کنند و فعالین مدنی و اجتماعی به هر وسیلهی ممکن باید از حقوق مدنی و انسانی این تبعیدیان غریب به دفاع پردازند. این یک لکهی ننگ تاریخی است؛ نگذارید که قاری رحمتاللهها و ملا دستگیرها رها شوند، نوازش ببینند، چپن بپوشند و آدم بکشند و چند دختر دانشجوی بینوا و بیپناه زجر ببینند، محرومیت بکشند و به تبعید روند.
