فیصلهی وزارت تحصیلات عالی در ارتباط با جنجالهای خوابگاه دانشگاه کابل
هرچند در ارتباط با جنجالهای خوابگاه دخترانه و پسرانهی دانشگاه کابل کمسیونی تعیین گردید و جلسات مکرر برگزار شد که در بسیاری این جلسات من هم حضور داشتم. اما فیصلهی نهایی را شورای رهبری وزارت تحصیلات عالی نموده که دیروز در جلسهی ساعت 11 در دفتر رییس دانشگاه کابل توسط وزیر محترم تحصیلات عالی بهصورت ذیل مطرح گردید:
– تفتیش کلیه اتاقهای خوابگاه توسط نیروهای امنیتی با همکاری وزارت برای پاککاری از وجود هرگونه وسایل غیرضروری.
– ایجاد پوستهی پولیس زنانه در کنار خوابگاه دخترانه جهت تلاشی و تأمین امنیت
– تبدیل مدیر خوابگاه پسرانه که یک بخش از مشکلات ناشی از ضعف مدیریت لیلیه یا دست داشتن ایشان در قضایا بود.
– تبدیل مدیر خوابگاه دخترانه بهخاطر ضعف مدیریتشان
– تبدیل قوماندان کندک داخل دانشگاه توسط وزارت داخله. جا دارد در این قسمت از وزیر محترم داخله تشکر نماییم که به وعدهای که ایشان داده بود (زمانی که بهخاطر همین قضیه پیشش رفته بودیم) عمل نمودند.
– تبدیل معلم خوابگاه دخترانه که منشای بروز مشکلات بود.
– نظارت جدی بر حرکتهای افراطی مذهبی در دانشگاه و خوابگاه
– اخراج یک دانشجوی دختر از دانشگاه به مدت یک سال
– اخراج دو نفر دانشجوی پسر از دانشگاه به مدت یک سال
– تبدیلی 18 نفر دانشجوی پسر به دانشگاههای ولایات خودشان
– تبدیلی 5 دانشجوی دختر به دانشگاههای ولایات خودشان
البته بنده در جلسه نسبت به اخراج و تبدیلی دانشجویان به ولایات خودشان نظر مخالف داشتم و گفتم، نهایتا این تعداد از لیلیه باید منفک میشدند، نه اینکه اخراج یاتبدیل میشدند؛ اما وزیر تحصیلات عالی گفت که این فیصلهی توافقی شورای رهبری است و بدون برگشت میباشد.
قابل یادآوری اینکه امتحانات دانشگاهها از روز شنبه تاریخ 11 اسد آغاز میشود. دانشجویانی که به ولایاتشان رفتهاند، بهموقع برسند. بنابراین، تمدید رخصتی تا یکماه دیگر، یک شایعه و دروغ است.
