من هزاره هستم
دستهبندی مسافران به «هزاره» و «غیرهزاره» و تیرباران کردن «هزاره»ها در غور توسط طالبان، نماد از تلاشها به منظور حیثیتزدایی از هویتهای قومی میباشد. طالبان میخواهند با این جنایاتشان، بار دیگر مانند دورهی امیر عبدالرحمان خان، هزاره بودن را در افغانستان جرم معرفی نمایند.
برای مبارزه علیه این نیت سوء طالبان، ما نیازمند جنبش «من هزاره هستم» هستیم. بنابراین، پیشنهاد من این است که بیایید از هویتهای قومی اعادهی حیثیت کنیم. بیایید تاجیک و پشتون و ازبیک و هزاره، همهیمان در یک حرکت اعتراضی، بگوییم ما هزاره هستیم!
