در این شکی نیست که نسل ما میراثبر زنجیرهای از بدبختیهاست، البته لایهی جوان نسل کنونی در ارتباط به وضعیت موجود کمتر مقصر است؛ چون هرچه بر سرنوشت ما فشرده شده است، بیشتر بار تحمیلی دارد. و اما اگر این داستان غمانگیز را پایان داده نتوانیم و برای نسل بعدی که میراثگیر داشتههای ما خواهد شد نیز انتقال بیابد، آن وقت است که نسل ما نیز مقصر شمرده میشود. آرزویم این است که داشتههای سیاه و منفی ما، نظیر خودکامگی، تعصب و تبعیض در گونههای متخلف خود، قبیلهگراییها و زندگی سرشار از تقلب و دروغ و چند رویهای که داریم در دوران خود ما دفن شوند، تا نسلهای بعدی مجبور نباشند که زیر بار سیهروزیهایی بروند که بر ما لمیده شدهاند.
آصف مهاجر
با دیگران به اشتراک بگذارید
بدون دیدگاه
بدون دیدگاه
