منابع امنیتی در ولایت فاریاب میگویند که از انفجار دو حلقه ماین بر نمازگزاران در یک مسجد در مربوطات مرکز این ولایت جلوگیری شده است.
عبدالکریم یورش، سخنگوی فرماندهی پولیس فاریاب میگوید که این ماینها بهمنظور هدف قراردادن نمازگزاران در مسجد «حضرت عثمان» در روستای «نوآباد بیدکی» در مربوطات ناحیهی هشتم شهر میمنه جاسازی شده بود.
به گفتهی آقای یورش، این ماینهای دستساز کنترل از راه دور از سوی جنگجویان گروه طالبان در این مسجد جاسازی شده بوده است.
او تأکید کرد که نیروهای پولیس مبارزه با تروریزم فرماندهی پولیس ولایت فاریاب شام روز گذشته (پنجشنبه، ۴ جدی) این ماینها را پیش از آنکه منفجر شود، کشف کردهاند.
در پیوند به این قضیه یک نفر بازداشت شده است.
گروه طالبان تاکنون در این باره چیزی نگفته است.
ولایت فاریاب در شمال کشور موقعیت دارد. در بخشهایی از این ولایت ناامن، جنگجویان گروه طالبان حضور و فعالیت گستردهی تروریستی دارند.
از سوی هم، پولیس فاریاب درحالی از جلوگیری از انفجار ماین بر نمازگزاران یک مسجد خبر داده است که اخیرا حملات و ترورهای هدفمند خبرنگاران، فعالان جامعه مدنی و غیرنظامیان در کشور افزایش یافته است.
