یک منبع معتبر حکومتی در ولایت پکتیا میگوید که ریاستها و مدیریت ۱۱ ادارهی دولتی و هشت ولسوالی این ولایت، توسط سرپرستان اداره میشود.
این منبع که نخواست نامش در خبر ذکر شود، امروز (چهارشنبه، ۱۴ عقرب) به روزنامه اطلاعات روز گفت که ریاستهای مستوفیت، صنعت و تجارت، قبایل و سرحدات، شهرسازی و اراضی، ترانسپورت، فواید عامه، حج و اوقاف، اقتصاد، امور خارجهی زون جنوبشرق، تربیت معلم و تریبت بدنی و مدیریت معلولان و شهیدان این ولایت توسط سرپرستان اداره میشود.
همچنان به گفتهی این منبع، ۱۱ ولسوالی در این ولایت توسط سرپرستان اداره میشود که شامل ولسوالیهای احمدابا، آریوبزازی، سمکنی، دندپتان، جانیخیل، شواک، روحانی بابا و گردهحیری است. این ولایت در جنوبشرق کشور، ۱۴ ولسوالی دارد.
در همین حال محمدحلیم فدایی، والی پکیتا در صحبت به روزنامه اطلاعات روز، ادارهی این ادارات دولتی توسط سرپرستان را تأیید میکند. آقای فدایی تکمیل این بستهای ادارات دولتی را ضروری خوانده و میگوید که در این مورد به زودی اقدام میشود.
با این حال، او خاطرنشان میکند که تقرر رییسان از صلاحیت ادارات مرکزی است و به زودی بستهای خالی آن به اعلان سپرده میشود.
در همین حال ساکنان این ولایت از ادارهی ادارات و ولسوالیهای این ولایت توسط سرپرستان انتقاد کرده، میگویند که این موضع سبب کندی و تأخیر در کار در این ادارات شدهاند.
سیدحمالالدین آصفخیل، رییس مرکز فرهنگی لویپکتیا میگوید: «بدبختانه سرپرستی در تمامی ادارات تأثیر بدی گذاشته است. بعضی افراد برای مفاد شخصیشان عمدا در این ادارات و ولسوالان سرپرست تعیین کردهاند.»
