منابع محلی در ولایت قندوز میگویند که کندک نیروهای مرزی ارتش در مربوطات ولسوالی امامصاحب این ولایت هدف انفجار موتر بمبگذاریشده قرار گرفته است.
عصمتالله مرادی، سخنگوی والی قندوز به روزنامه اطلاعات روز گفت که این حمله حوالی ساعت ۷:۳۰ دقیقهی صبح امروز (سهشنبه، ۱۳ عقرب) صورت گرفته است.
به گفتهی آقای مرادی، موتر بمبگذاریشده در پیشروی کندک منفجر شده است.
او تأکید کرد پس از انفجار موتر بمبگذاریشده، مهاجمان به درگیری با نیروهای امنیتی پرداختهاند.
مرادی همچنان گفت که نیروهای کمکی به ساحه رسیده و در حال حاضر درگیری میان دو طرف جریان دارد.
او در مورد تلفات این حمله و درگیری چیزی نگفت.
در همین حال، محبوبالله سعدی، ولسوال ولسوالی امامصاحب ولایت قندوز بدون اشاره به نوعیت حمله، در صحبت با روزنامه اطلاعات روز گفت که «جنگ مهار شده و فعلا وضعیت تحت کنترل نیروهای امنیتی است».
او نیز در مورد تلفات این حمله جزئیات نداد.
صفیالله امیری، عضو شورای ولایتی قندوز اما در صحبت با روزنامه اطلاعات روز گفت که این حمله ناشی از موتر بمبگذاریشده بوده است. او گفت که تاکنون دو کشته و سه زخمی از محل رویداد به شفاخانه منتقل شدهاند.
وزارت دفاع ملی نیز در اعلامیهای گفته است که فرد انتحاری سوار بر یک عراده موتر بمبگذاریشده که قصد داشت کندک نیروهای مرزی را در ولسوالی امامصاحب هدف قرار دهد، پیش از رسیدن به هدف در نزدیک قراول این کندک شناسایی و از بین برده شده است.
در اعلامیهی این وزارت آمده است که پس از انفجار، شماری از مهاجمان به درگیری با نیروهای امنیتی پرداختند. به نقل از اعلامیه، شماری از مهاجمان کشته و شماری دیگرشان فرار کردهاند.
وزارت دفاع همچنان گفته است که وضعیت تحت کنترل نیروهای امنیتی قرار دارد.
این وزارت در مورد تلفات نیروهای امنیتی چیزی نگفته است.
صدیق صدیقی، سخنگوی ریاستجمهوری این حمله را به طالبان نسبت داده و گفته است که این گروه پس از شکست سنگین در ولایتهای هلمند و قندهار، با راهاندازی حملات انتحاری تلاش میکند به نیروهای امنیتی و مردم آسیب بیشتر برساند.
طالبان تاکنون به این ادعا واکنش نشان ندادهاند.
قندوز در شمالشرق کشور یکی از ناامنترین ولایات کشور است. جنگجویان گروه طالبان در بخشهایی از این ولایت حضور و فعالیت گستردهی تروریستی دارند.
