وزارت تکنالوژی معلوماتی مخابرات و ساینس کشور تأیید میکند که سیدعبدالحنان هاشمی، آمر ستلایت «افغانست۱» شرکت مخابراتی «افغانتلیکام» در نتیجهی انفجار ماین در شهر کابل کشته شده است.
عبدالصمد حامد پویا، مشاور مطبوعاتی وزارت تکنالوژی معلوماتی مخابرات و ساینس به روزنامه اطلاعات روز گفت که این رویداد صبح امروز (یکشنبه، ۱۱ عقرب) در ساحهی «بُتخاک» شهر کابل رخ داده است.
به گفتهی آقای پویا، این رویداد ناشی از انفجار یک حلقه ماین مقناطیسی بوده و زمانی انفجار کرده است که آمر ستلایت شرکت مخابراتی افغانتلیکام میخواسته از خانهاش بیرون شود.
او توضیح داد: «سید عبدالحنان هاشمی صبح امروز زمانی که میخواست به طرف دفتر کاریاش برود، در اثر انفجار ماین مقناطیسی در ورودی خانهاش به شهادت رسیده است.»
مشاور مطبوعاتی وزارت تکنالوژی معلوماتی مخابرات و ساینس آقای هاشمی را از کارمندان متعهد و صادق به وظیفه خوانده، گفت که او از مدت شش سال پیش به این طرف در بخشهای مختلف این وزارت و شرکت مخابراتی افغانتلیکام کار میکرده است.
او هدفقراردادن آمر ستلایت شرکت مخابراتی افغانتلیکام را یک «جنایت» توصیف کرد.
تاهنوز شخص و یا گروهی مسئولیت این رویداد را به عهده نگرفته است.
