وزارت داخلهی کشور میگوید که اخیر گروه طالبان خشونتها را در برخی از ولایات افزایش داده است که در نتیجهی تحرکات این گروه در پنجاه روز گذشته، ۲۶۱ غیرنظامی کشته و ۶۰۲ غیرنظامی دیگر زخمی شدهاند.
طارق آرین، سخنگوی وزارت داخله امروز (شنبه، ۱۰ عقرب) در یک کلیپ ویدیویی گفته است که این تعداد غیرنظامیان در نتیجهی نزدیک به دوهزار تحرک تهاجمی طالبان کشته و زخمی شدهاند.
به گفتهی آقای آرین، در این مدت در ضدحملهی نیروهای امنیتی و دفاعی به جنگجویان گروه طالبان نیز تلفات سنگین وارد شده است.
او افزود که بیش از دوهزار جنگجوی طالب در پنجاه روز گذشته کشته و یا زخمی شدهاند.
گروه طالبان تاکنون به این ادعای وزارت داخله واکنشی نشان نداده است، اما در گذشته چنین ادعاهایی را رد کرده است.
