منابع ارتش در شمال کشور میگویند که در نتیجهی انفجار یک حلقه ماین در یک پاسگاه نیروهای ارتش در ولسوالی بلخ ولایت بلخ، دو سرباز نیروهای ارتش کشته شدهاند.
محمدحنیف رضایی، سخنگوی قول اردوی ۲۰۹ شاهین به روزنامه اطلاعات روز گفت که این رویداد روز گذشته (جمعه، ۹ عقرب) در روستای «بنگاله»ی ولسوالی بلخ رخ داده است.
آقای رضایی افزود که سه نیروی دیگر ارتش نیز در این رویداد زخمی شدهاند.
او تأکید کرد که این ماین توسط جنگجویان گروه طالبان جاسازی شده بود.
به گفتهی سخنگوی قول اردوی ۲۰۹ شاهین، جنگجویان این گروه همچنان بالای این پاسگاه نیز حمله کردهاند. او اما گفت که این حملهی طالبان با اعزام نیروهای کمکی از قرارگاهی در نزدیکی این پاسگاه عقب زده شده است.
محمدحنیف رضایی افزود که در جریان درگیریها در این ضدحمله سه جنگجوی گروه طالبان کشته شدهاند.
طالبان اما در اعلامیهای ادعا کردهاند که در این انفجار هشت سرباز ارتش کشته و پنج سرباز دیگر زخمی شدهاند. این گروه در مورد تلفات جنگجویانش در ضدحملهی نیروهای ارتش چیزی نگفته است.
ولایت بلخ در شمال کشور از ولایتهای نسبتا امن است که جنگجویان گروه طالبان در بخشهایی از این ولایت از جمله ولسوالی بلخ حضور و فعالیت دارند.
