امرالله صالح، معاون اول ریاستجمهوری میگوید که بین ساحهی کاری پولیس و امنیت ملی تفکیک واضح ایجاد شده و امنیت ملی از کارهای علنی و فیزیکی بیرون میشود.
آقای صالح امروز (سهشنبه، ۶ عقرب) در یک یادداشت فیسبوکی نوشته است که تشکیلات حوزههای امنیت ملی کاملا غیرعلنی و سری میشود و حضور علنی امنیت ملی در شهر کابل برداشته میشود.
به گفتهی آقای صالح، تمام کسانیکه «بیکارگی»شان را زیر نام کار خاص و مخفی پنهان کرده بودند، شناسایی شده و بهصورت باعزت به کارهای دیگر گماشته خواهند شد تا فضا در امنیت ملی برای «نفسهای تازه و آدمهای با امکانات» مساعد شود.
او علاوه کرده است که عکس شماری از طراحان حملات خونبار در شهر کابل در جادهها و دروازههای کابل نصب میشود.
طبق اظهارات صالح، کسانیکه نزدیکانشان را در این حملات از دست دادهاند، میتوانند شکایت درج کنند تا در صورت بازداشت عاملان آن، در کنار «حقالله»، دعوای «حقالعبدی» نیز علیه آنان وجود داشته باشد.
معاون اول ریاستجمهوری همچنان نوشته است که در آزادسازی ساحات غصبشده به هیچ صورت سلیقهگرایی قابل قبول نیست و کسانی که دست به بهانهجویی بزنند، به مردم معرفی خواهند شد.
صالح تأکید کرده است که «تشهیر منفی» ادامه خواهد داشت : «با شرکتهای مختلف کلیپ و فیلمسازی قرارداد صورت گرفته است که بهصورت علنی و مخفی قانونشکنی توسط زورمندان را به مردم علنی سازند.» او در ادامه گفته است که غاصب را از لقب و عنوان به نام تبدیل خواهند کرد.
امرالله صالح علاوه کرده است که ساحهی آسیبپذیر غرب کابل بهصورت متفاوت از دیگر بخشهای کابل زیر پوشش امنیتی قرار میگیرد زیرا به گفتهی او، «اکنون گروه حقانی و داعش جنگ علنی را علیه تمام مردم آن ساحه به راه انداختهاند».
صالح در مورد حملهی اخیر به مرکز آموزشی کوثر دانش نیز گفته است: «دوسیهی مرکز کوثر دانش تا زمانی زنده خواهد بود که تروریستان به پنجهی قانون سپرده شوند.»
او در ادامه گفته است که طرح راهاندازی «زمرک» در مکاتب نیز در جلسهی کابینه رسما منظور شده است. او همچنان گفته است که کابینه برخی دیدگاهها در مورد افشانکردن چهره و عکسهای افراد متهم به ارتکاب جرایم را نیز رد کرده است.
