مسئولان در ریاست امور زنان بادغیس میگویند که یک زن ۲۴ ساله در این ولایت با خوردن مرگ موش به زندگیاش پایان داده است.
راحله نادری، رییس امور زنان بادغیس به روزنامه اطلاعات روز گفت که این رویداد روز گذشته (جمعه، ۲ عقرب) در مربوطات ولسوالی جوند رخ داده است.
خانم نادری افزود که این زن جوان، ۴۵ روز پیش عروسی کرده بوده و به دلیل مشکلات خانوادگی اقدام به خودکشی کرده است.
به گفتهی او، شوهر و خانواده شوهر این زن فرار کردهاند.
سخنگوی پولیس بادغیس در صحبت با روزنامه اطلاعات روز، از خودکشی این زن ابراز بیخبری کرده است.
آمار ریاست امور زنان بادغیس نشان میهد که طی شش ماه اخیر، ۵۴ مورد خشونت علیه زنان در این ولایت به ثبت رسیده است که در مقایسه با زمان مشابه در سال گذشته، افزایش ۵۰ درصدی را نشان میدهد.
اما در بخشهایی از بادغیس در شمالغرب کشور، به دلیل حضور طالبان، خشونت علیه زنان رسانهای نمیشود.
از روزنامهنگاری مستقل حمایت کنید
محدودیتهای گسترده بر رسانهها و فضای عمومی در افغانستان، دسترسی شهروندان به اطلاعات مستقل را محدود کرده است. در چنین شرایطی، «اطلاعات روز» متعهدانه و مستقل به کار خود ادامه میدهد تا حقیقت قربانی خاموشی و فراموشی نشود.
ما وابسته به هیچ قدرتی نیستیم و تنها برای مردم مینویسیم.
مأموریت ما افشای فساد، بازتاب صدای سرکوبشدگان، تقویت پاسخگویی صاحبان قدرت، و پشتیبانی از چشماندازی است که در آن همه شهروندان افغانستان از حقوق و آزادیهای برابر برخوردار باشند و در صلح زندگی کنند.
خبرنگاران ما در شرایط دشوار و گاه خطرناک فعالیت میکنند تا گزارشهای دقیق، منصفانه و مبتنی بر واقعیت منتشر شود و روایتهای مردم به حاشیه رانده نشود. تداوم این کار، به حمایت مخاطبان و حامیان مستقل وابسته است.
هر کمک، فارغ از میزان آن، به ادامه روزنامهنگاری مستقل کمک میکند. اگر امکان کمک مالی ندارید، همرسانی این درخواست و تشویق دیگران به حمایت نیز سهمی مهم در تقویت این مسیر دارد.
در کنار حقیقت بایستید
از اطلاعات روز حمایت کنید
برای حمایت اینجا کلیک کنید