شعارهای طالبانی در تظاهرات هواداران تیم ضدطالبان!
انتشار پیوستهی اسناد تقلب از سوی تیم اصلاحات و همگرایی، اعتبار تیم تحول و تداوم را به صورت برگشتناپذیر و جدیای خدشهدار کرده است.
گزارشها و مطالب نشر شده در مطبوعات غربی هم نشان میدهند که انتشار این اسناد، نگاه گردانندگان این مطبوعات را نیز تغییر داده است. مثلا در روزهای اول اعتراض تیم اصلاحات و همگرایی، نیویورک تایمز در سرمقالهای، این اعتراضات را بازی با آتش خواند. اما در گزارشها و نوشتههای بعدی این رسانه، تأکید خاصی بر تقلب، اسناد منتشر شده و تظاهرات گستردهی طرفداران تیم اصلاحات به چشم میخورد.
برعکس برداشت تعدادی از طرفداران تیم اصلاحات و همگرایی، غربیها و مخصوصا امریکاییها، عبدالله عبدالله را بر اشرف غنی ترجیح میدهند. اشرف غنی قبل از انتخابات، بگومگوهای جدی و تلخ با امریکاییها بر سر آزادی زندانیان طالب از بگرام داشته است و در بسیاری موارد با کرزی همنوا بوده است، اما ضدیت داکتر عبدالله با طالبان و موضعگیری نسبتا روشنش در این مورد، او را در نگاه غربیها قابل اعتمادتر جلوه میدهد. قبلا هم چیزهایی در این مورد در بعضی از مطبوعات غربی به نشر رسیده بودند.
آنچه جالب است اما، بعضی از شعارهای ضدغربی طرفداران تیم اصلاحات و همگرایی است. به عنوان نمونه، شعار «زنده باد مجاهدین، مرگ بر نوکران یهود و عیسوی»، چه هدف سیاسیای را نشانه میگیرد؟ بگذریم از اینکه در نفس این شعار، تبعیض و تعصب و دیگرهراسی نهفته است.
آیا تیمی که میخواهد بر یک کشور کاملا وابسته به حمایت سیاسی، نظامی و اقتصادی غربیها حکومت کند، نمیداند که شعارهایی از این دست، پیام کاملا غلط و نادرستی را به دیگران منتقل میکند، افکار عمومی در غرب را علیه این تیم شکل میدهد و بهانههای مفیدی به دست لابیهای خودی در غرب میدهد؟
یاداشت: بعضی از طرفداران تیم اصلاحات و همگرایی، بسیار بنیادگرا و طالبانی تشریف دارند. ظاهرا اینها متوجه نشدهاند که بخش بزرگی از کسانی که از تیم اصلاحات و همگرایی حمایت میکنند، آنانی هستند که از طالبان و افکارشان گریزانند. خداوندا نگهدار از…
