اطلاعات روز: ادارهی ملی حفاظت از محیط زیست کشور برنامه عمل پنجساله بهمنظور جلوگیری و کاهش آلودگی هوای شهر کابل را اعلام کرد. این برنامه عمل براساس حکم ریاستجمهوری و همکاری ادارات ذیربط از جمله وزارت داخله، شهرداری کابل، وزارت شهرسازی و اراضی ترتیب شده است.
عزتالله صدیقی، معین مسلکی ادارهی ملی حفاظت از محیط زیست امروز (یکشنبه، 14 میزان) در یک نشست خبری مشترک با والی کابل، معین پالیسی وزارت داخله، معین خدمات شهرداری کابل و معین وزارت شهرسازی و اراضی در کابل گفت که تمام فعالیتهای این برنامه پنجساله اولویتبندی و براساس تفکیت مسئولیت ارگانهای ذیربط مشخص شده است.

آقای صدیقی گفت که برنامه عمل پنجساله به هدف بهبود هوای بیرون منزل ترتیب شده است که منابع عمدهی آن را موجودیت سیستم غیرمعیاری ترانسپورت، استفاده از مواد سوخت غیرمعیاری در وسایط، سوخت ذغال سنگ تصفیه ناشده و مواد فسیلی، مدیریت نشدن کثافات شهری و تخلفات محیط زیستی تشکیل میدهد.
ادارهی ملی حفاظت از محیط زیست همچنان گفته است که حفاظت محیط زیست و کاهش آلودگی هوا در شهر کابل، تنها کار یک یا چند ادارهی دولتی نیست. به گفتهی این اداره، تمام نهادهای دولتی، مؤسسات و نهادهای خصوصی، جامعه مدنی، نهادهای اکادمیک، علما، رسانهها و مردم مکلفیت دارند تا در زمینهی کاهش و جلوگیری از آلودگی هوایی شهر کابل همکاری کنند.
آلودگی هوا یکی از مشکلات جدی برای پایتختنشینان پنداشته میشود. سال گذشته همزمان با شکایت و نگرانیها از آلودگی هوا در کابل، ادارهی ملی حفاظت از محیطزیست گفته بود که این اداره در نظر دارد تا برای کاهش میزان آلودگی، در دودکش کورههای خشتپزی فلتر نصب کند، اما تا کنون چنین طرحی اجرایی نشده است.

سلام
چه نوع همکاری با این اداره شود؟؟؟ شهر کابل برق ندارد اگرازسوخت ذغال استفاده نکند پس چه گونه زندگی کند؟ اگر ازگاز، تیل و پیترول بی کیفیت استفاده نکند برای این ملت چی کسی گازوتیل باکیفیت میاورد؟؟ اگراین ملت ازپلاستیک وچوب خانه اش برای سوخت استفاده نکند پس باید بمیرد، چه برنامه عملی برای کاهش این معضلات گرفته شده؟ فقط چند مکتوب در ادارات مربوطه فرستاده شده دیگر هیچ کار نشده .
کار عملی شروع کنید لطفا ازاختلاص وحرف های روی کاغذی خود داری کنید.
سلام
چه نوع همکاری با این اداره شود؟؟؟ شهر کابل برق ندارد اگرازسوخت ذغال استفاده نکند پس چه گونه زندگی کند؟ اچر ازگاز، تیل و پیترول بی کیفیت استفاده نکند برای این ملت چی کسی گازوتیل باکیفیت میاورد؟؟ اگراین ملت ازپلاستیک وچوب خانه اش برای سوخت استفاده نکند پس باید بمیرد، چه برنامه عملی برای کاهش این معضلات گرفته شده؟ فقط چند مکتوب در ادارات مربوطه فرستاده شده دیگر هیچ کار نشده .
کار عملی شروع کنید لطفا ازاختلاص وحرف های روی کاغذی خود داری کنید.