اطلاعات روز: وزارت شهرسازی و اراضی حدود یکهزار آپارتمان را برای افسران و سربازان وزارتهای دفاع و داخله، کارمندان ریاست عمومی امنیت ملی و کارمندان مرکز عدلی و قضایی مبارزه با جرایم سنگین دادستانی کل، توزیع کرد.
محمد اشرف غنی، رییسجمهوری کشور امروز (شنبه، 13 میزان) در یک محفل ویژه که در ارگ ریاستجمهوری برگزار شد، از جملهی 1000 آپارتمان سند 10 آپارتمان را به 10 تن از افرادی که مستحق شناخته شده بودند، اعطا کرد.
از مجموع این 1000 آپارتمان، 200 باب آن به خلبانهای ارتش، بیش از 500 باب آن به افسران و سربازان وزارتهای داخله و دفاع و کارمندان ریاست عمومی امنیت ملی و 250 باب آن به کارمندان مرکز عدلی و قضایی دادستانی کل اختصاص یافته است.
آقای غنی گفت هرچند این آپارتمانها حدود دو ماه پیش آمادهی توزیع شد بود، اما برای اینکه استفادهی کمپینی نشود، مراسم توزیع آن تا امروز به تأخیر افتاد: «از خاطری که ایام مبارزات انتخاباتی بود، من نمیخواستم که بگویند که قوای امنیتی و دفاعی را از خاطر انتخابات احساس میکند. این احساس من نسبت به شما هر روز است.»

حشمتالله ناصری، سخنگوی وزارت شهرسازی و اراضی به روزنامه اطلاعات روز گفت که اکثر این آپارتمانها برای افسران و سربازان نیروهای امنیتی و دفاعی توزیع میشود که در خط مقدم نبرد میجنگند.
آقای ناصری اضافه کرد که تا کنون شهرکهای خواجه رواش، خوشحال خان و امارات به بهرهبرداری سپرده شده است و کار شهرکهای لاله، سنایی غزنوی، قطریها، چیناییها، مکروریان پنجم حدود 90 درصد تکمیل شده و تا آغاز سال آیندهی هجری خورشیدی، به بهرهبرداری سپرده خواهد شد.
به گفتهی آقای ناصری این آپارتمانها برای مأموران دولتی، معلمان، افسران و سربازان و کارمندان نهادهای امنیتی و دفاعی و افراد عادی توزیع خواهد شد.
آقای ناصری اضافه کرد که تا سه سال آینده 200 هزار واحد مسکونی شامل 100 هزار نمره رهایشی و 100 هزار آپارتمانهای رهایشی را برای توزیع به ورثه شهدای نیروهای امنیتی و دفاعی، عودتکنندگان، بیجاشدگان داخلی، معلمان و کارکنان دولت و سایر اقشار مستحق کشور توزیع میکند.

سلام
اینکه خانه به کارمندان توزیع می شود کار خوب است اما آیا مامورین که هفت ویا هشت هزارافغانی معاش دارد ازصبح تا ساعت چهار بعد ازظهردرخدمت دولت است، آیا انها چگونه زندگی خودرا به پیش ببرد؟؟؟؟