اطلاعات روز: اعضای شورای ولایتی قندوز میگویند که گروه طالبان حوالی ساعت 1:00 بامداد امروز (شنبه، 9 سنبله) حملات تهاجمیشان بر شهر قندوز را آغاز کرده است.
مولوی عبدالله، عضو شورای ولایتی قندوز به روزنامه اطلاعات روز گفت که در حال حاضر درگیری شدید میان نیروهای امنیتی و جنگجویان طالب در دروازههای شهر ادامه دارد.
آقای عبدالله گفت که وضعیت در شهر قندوز قابل نگرانی است و بازار تعطیل است. به گفتهی او، غیرنظامیان در خانههایشان گیر مانده و نمیتوانند برای کار بیرون شوند.
این عضو شورای ولایتی قندوز گفت که در جریان این درگیریها به غیرنظامیان نیز تلفات وارد شده اما آمار آن تا کنون مشخص نیست.
در همین حال برخی رسانهها گزارش کردهاند که جنگجویان طالب توانستهاند کنترل شفاخانهی حوزوی شهر قندوز را به دست بگیرند. همچنان تا کنون از کشته شدن سه نفر و زخمیشدن نزدیک به 20 نفر دیگر گزارش شده است.
صدیق صدیقی، سخنگوی ریاستجمهوری در یک پیام تویتری گفته است که نیروهای امنیتی در حال دفع حملهی طالبان بر شهر قندوز است.
آقای صدیقی نوشته است که اولویت اصلی نیروهای امنیتی جلوگیری از تلفات غیرنظامیان است. به گفتهی او، طالبان مثل همیشه در مناطق غیرنظامی موضع گرفتهاند.
سید سرور حسینی، سخنگوی پولیس قندوز به رسانهها گفته است که نیروی کافی برای دفع حملهی طالبان به شهر قندوز وجود دارد. او به مردم اطمینان داده است که وضعیت بهزودی تحت کنترل نیروهای امنیتی در خواهد آمد.
از سوی هم گروه طالبان در اعلامیهای گفته است که جنگجویان این گروه از چهار سمت به شهر قندوز حمله کرده و کنترل جاده عمومی شهر قندوز را نیز به دست گرفتهاند.
این گروه همچنان ادعا کرده است که در این حمله شماری از نیروهای دولتی نیز کشته و زخمی شدهاند.
