اطلاعات روز: به دنبال آنکه که گروه طالبان تمامی مراکز و پایههای مربوط به «شبکهی مخابراتی سلام» در سراسر کشور را به انجام حملات نظامی تهدید کرد، فهیم هاشمی، سرپرست وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی گفته است که هیچ تهدیدی مانع فعالیتهای شرکت سلام نمیشود.
آقای هاشمی امروز (دوشنبه، 4 سنبله) در نشستی در مقر وزارت مخابرات گفته است: «هیچ تهدیدی مانع فعالیتهای شرکت سلام نمیشود. سلام مثل گذشته به فعالیتهایش ادامه خواهد داد.»
پیشتر «کمیسیون تنظیم و کنترل شرکتها و مؤسسهها»ی گروه طالبان با نشر اعلامیهای «شبکهی مخابراتی سلام» را به انجام حملهی نظامی تهدید کرده و همچنان گفته بود که با کارمندان این شبکهی مخابراتی نیز مانند «ارگانهای استخباراتی» برخورد میشود.
در اعلامیه تصریح شده بود: «تمامی فایبری که برای انترنت از زمین کشیده شده، قطع میشود و همراه پرسونل، وسائل و و سائط آنان نیز همانند ارگانهای استخباراتی برخورد میشود.»
همچنان این گروه تأکید کرده بود که با مشترکین این شرکت مخابراتی نیز «برخورد قانونی» صورت میگیرد.
در اعلامیهی این گروه گفته شده بود که این تصمیم در پی «سرپیچیهای» مکرر این شبکهی مخابراتی از اخطاریههای این گروه و فعالیت جاسوسی برای «ادارهی کابل» و امریکاییها گرفته شده است.
به نقل از اعلامیه، شبکهی مخابراتی سلام جزئیات تماسهای این گروه را با نهادهای کشفی و امنیتی و دولت امریکا شریک میکند.
وزارت داخله در واکنش به آن گفته بود که این تهدید طالبان به معنای دشمنی با مردم افغانستان است. نصرت رحیمی، سخنگوی این وزارت به روزنامه اطلاعات روز گفته بود که نیروهای امنیتی برای حفاظت تمامی شبکههای مخابراتی بهشمول «شبکهی مخابراتی سلام» تلاش میکنند.
این در حالی است که پیش از این نیز فعالیت چهار شبکهی مخابراتی خصوصی (روشن، امتیان، اتصالات و افغانبیسیم) در بلخ در پی تهدید طالبان متوقف شده بود. اما شبکهی مخابراتی دولتی سلام در این ولایت به فعالیتاش ادامه داده بود.
