در افغانستان، تنها در بامیان است که میفهمی امنیت یعنی چه و تنها در این ولایت است که میتوانی تا ساعت دوی شب با دوستانت این طرف و آن طرف بگردی و شوخی کنی!
و تنها در بامیان است که میفهمی مردم با تحمل شدیدترین فقر، عاشق زندگی اند و تنها در بامیان است که میبینی مردم با وجود درک بدترین تبعیض علیه شان از سوی حکومت مرکزی، بیصبرانه انتظار دارند اشرف غنی و عبدالله از ولایت شان دیدن کنند و آنان با صمیمیت تمام به استقبال شان بروند. و شاید تنها در بامیان است که میبینی دختران و پسران همگام در کوه هیزم جمع میکنند و در شهر غلغله، دو بیتی میخوانند و بهترین برنامهی فرهنگی را برای میزبانی از نمایندگان چندین کشور اجرا میکنند!
