فردا در امریکا “روز یادبود” است. روز یادبود بهخاطر یادآوری و ارجگذاری از جان فشانیهای نیروهای امنیتی این کشور همه ساله بررگزار میگردد و در آن یاد و خاطرات عزیزانی که در راه دفاع از کشور و در راه دفاع از منافع کشور، از بین رفته اند، یک بار دیگر زنده میشود و بدین ترتیب به پدر و مادر، همسر و فرزند و برادر و خواهر این از دست رفتهها میگویند که فداکاری عزیزان شان هیچوقتی در نزد مردم و دولت فراموش نخواهد شد.
پدران و مادران، همسران و فرزندان و خواهران و برادرانی که عزیزان شان را از دست داده اند، نه تنها، از مردم و دولت دلخور و گلهمند نیستند، بلکه افتخار میکنند که عزیزانی را در راه مملکت از دست داده و عزم دارند که خود پا جای پای این عزیزان از دست رفته شان بگذارند و اینطور است که حس وطن دوستی و دفاع از منافع کشور، در میان نسلهای بعدی تداوم یافته و هر سرباز این وطن مطمین است که با فداکاری شان، خود و خانواده اش فراموش نشده، بلکه در قلب مردم همچنان جا خواهد داشت.
دولت مردان ما در افغانستان اما، اگر خود ابتکار ندارند، حداقل میتوانند از کشورهای دیگر برای تقدیر از نیروهای امنیتی کشور، الگوبرداری کنند. کاش از جان فشانیهای عزیزان ما که در راه وطن هر روز شهید میشوند، تقدیر شود و خانوادههای شان مورد حمایت قرار گیرند.
