منابع محلی و مسئولان طالبان از جانباختن سه نفر در دو حادثهی ترافیکی جداگانه در ولایتهای خوست و دایکندی خبر دادهاند.
منابع محلی در خوست به روزنامه اطلاعات روز گفتهاند که امروز (شنبه، ۱۸ سنبله) بر اثر واژگونشدن یک موتر در ساحهی «عیدمحمد» ولسوالی «تنی» این ولایت، دو جوان جان باخته و چهار نفر دیگر زخمی شدهاند.
این منابع میگویند که سرنشینان این موتر برای تفریح به ساحهی «عیدمحمد» آمده بودند و هنوز مشخص نیست که آنان باشندگان کدام ولایت هستند.
ساحهی «عیدمحمد» در ولسوالی تنی ولایت خوست، یک ساحهی تفریحی است، اما بهدلیل خرابی جادههای آن، هرازگاهی حوادث مرگبار ترافیکی در مسیر منتهی به آن رخ میدهد.
مسئولان محلی طالبان در ولایت خوست تا اکنون در مورد این حادثه معلوماتی ارائه نکردهاند.
در عین حال، فرماندهی امنیهی طالبان در دایکندی اعلام کرده که دیروز (جمعه، ۱۷ سنبله) در یک حادثهی ترافیکی در ولسوالی خدیر این ولایت یک نفر جان باخته و یک نفر دیگر زخمی شده است.
فرماندهی امنیهی طالبان در دایکندی گفته است که این حادثه بر اثر منحرفشدن یک موتورسایکل با دو سرنشیناش از جاده در کوتل «پشتروق» ولسوالی خدیر رخ داده است.
این فرماندهی گفته است که فرد جانباخته غفور نام داشت و حدود ۱۸ سال سن داشت.
در اعلامیهی فرماندهی امنیهی طالبان در دایکندی آمده فردی که در این حادثه زخمی شده، توسط مردم محل به شفاخانه ولایتی این ولایت منتقل شده و وضعیت صحی او قناعتبخش است.
خرابی جادهها، نبود علایم ترافیکی و بیاحتیاطی رانندگان از عوامل اصلی حوادث ترافیکی در کشور خوانده میشود.
