گزارش ریزه گل را دیدید؟ بلی، همان زنی که اخیرا در نبرد با طالبان 25 تن از آنها را در همکاری با دیگر اعضای خانهاش کشت. وی پسر جوانش را از دست داده بود و پیش چشمانش را خون گرفت و سرانجام دست به اسلحه برد. اما اخیرا بعضی دوستان به صحت و ثقم گزارش طلوع به آن شیوهای که روایت کرده است، شک کردهاند. البته در اینکه گزارش تلویزیونهای نامدار کشوری گاهی بیشتر به یک سخنرانی غرا میمانند، شکی نیست. حتما گزارشهایی از نبرد طالبان در قندوز و امثال آن را دیدهاید. حتما گزارش تجاوز هشت سالهی یک پدر به دخترش و ماجرای داشتن سه فرزندش را شنیدهاید. اگر دقت کرده باشید، خبرنگار بهجای «گزارش» وضعیت، در مورد آن خطابهی احساساتبرانگیزی ایراد میکند که به دلیل هاب خواندن آب، چندان چنگی هم به دل نمیزند. من در این باب زیاد گپ نمیزنم که وضع خودمان خرابتر است… اهل فن حتما در اینگونه موارد، حرفهایی برای گفتن دارند.
در مورد این گزارش اخیر نیز میگویند، سخنرانی، خطابه و البته تخیل و دستکاری نقش کلیدی داشته است. من البته بد کنم چنین ایرادی بگیرم. بعضی دوستان از شب تا حال مینالند که کشته بدون جسد؟ زخمی بدون خون؟ مرمی بدون شلیک؟ جنگ بدون جواب متقابل؟
حالا خوب است مسئولان طلوع نیوز صحت ادعایشان را اثبات کنند. البته بابت تگ کردن هم معذور… در زندگی هیچ تگ نکرده بودم. بیتگ از این خرابه نروم یک زمان.
