عربستان سعودی، ای کشور دوست و هممذهب اسلامی، مردم افغانستان نیازی به مدرسهی مذهبی به ارزش یکصد میلیون دالر ندارند. اگر خواهان کمک به این ملت جنگزده هستی، راهحلش این است:
– یکصد میلیون دالر را به تجهیز نیروهای امنیتی این کشور اختصاص بده تا دیگر مردم آن بهدست دهشتافگن و طلبههای طالبان کشته نشوند.
– یکصد میلیون دالر را شفاخانه بساز تا زنی مجبور نشود به دلیل عدم داشتن داکتر، شکم خود را پاره کند و کودکان خود را بیرون بکشد.
– یکصد میلیون دالر را در عرصهی مبارزه با مواد مخدر مصرف کن تا در تولید و قاچاق و جنگ منطقهای آن، دهقان و خانوادهاش گرسنه و فقیر و بعد کشته نشوند.
– یکصد میلیون دالر را در محو مدرسههای مذهبی وهابی مانند لال مسحد در پاکستان مصرف کن تا دیگر هیچ ملا و آخوندی بهنام خدا، کودکان فقیر را که خانوادههایشان به دلیل فقر آنها را به این مدارس برای یک وعده نان میفرستند، بمهای سیاری نسازد که خود و دهها بیگناه دیگر را بکشند و اسلام را اینگونه بدنام سازند.
– یکصد میلیون دالر را مکتب و پوهنتون و مرکز آموزش سواد و حرفه بساز تا زن بیوهای که در جنگ چهل سالهی آن سرزمین حال بینانآور شده است و کودکان او و خودش گدایی میکنند، حرفهای را بیاموزد و باسواد شود و دست از خودفروشی یا گدایی بردارد.
– یکصد میلیون دالر را یتیمخانه بساز و کودکان گرسنه و بیسرپرست سرکهای کابل و شهرها را جمع کن و نان بده و آموزش بده تا هر وقتی شکمهای گرسنهی آنها سیر میشود و بالشت و لحافی برای خوابیدن مییابند، تو را دعا کنند.
– یکصد میلیون دالر را سرک بساز و قریه را به شهر وصل کن تا زن و مرد در برف و سرما گیر نمانده و بیداکتر و دوا و غذا تلف نشوند.
به خدا که در آن سرزمین خیلی راههایی هستند که میتوانند شما عربستانیها را به بهشت وصل کنند؛ شکمهای گرسنه را سیر کردن، تنهای برهنه را پوشانیدن، اشکهای کودکان و زنان و مردان را پاک کردن، کشتار بیگناهان با بم و انتحار را ختم کردن و… افغانستان راه بهشت است، اگر توجه روی این موضوعات صورت گیرد.
مردم افغانستان از دین خود واقف اند و چه بسا بهتر از شیخهای شما پابند این دین و دیانت خود باقی ماندند و بهخاطر همین دین و صداقتی که به باور خود دارند، بارها مورد سوء استفاده قرار گرفتند. حال لطف کرده این پول را برای تحکیم بیشتر دهشت در آن کشور به مصرف نسپار… افغانستان به مدرسهی مذهبی نیاز ندارد!
