عدهای از عاشقان اهل بیت آدمهای جالبی هستند. بعضیهایشان جالب هم نیستند. آنهایی که جالب اند، همانهایی اند که از آدم دلیل میطلبند. میگویند که چیزی داریم بهنام مقدسات مردم. میگویند که اگر میخواهید در بارهی این مقدسات حرف بزنید، خوب با استدلال و منطق حرف بزنید و توهین نکنید.
آدم پیش خود شرمنده میشود. راست میگویند. وقتی که طرف از تو منطق و استدلال میطلبد، مرض داری که به شیوههای دیگر سخن بگویی؟ آن وقت، شروع میکنی به استدلال. بعد، همین آدمهای جالب استدلالگرا میآیند و زیر نوشتهات مینویسند:
متأسفانه امروز هرکس و ناکس ِ بیسوادی که پایش به غرب رسید و مشغول سگشویی شد و عقل خود را در اثر نوشیدن شراب و رفتن به مراکز فساد اخلاقی از دست داد، قلم برمیدارد و به مقدسات مردم توهین میکند.
یعنی همان جای اول. تو به هرحال محکومی. یا بیسوادی، یا فاسدی، یا از سیری میترکی، یا خود فروختهای، یا بیحیایی، یا همهی اینهایی.
