صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل (یونیسف) میگوید که در نُه ولایت در مرکز افغانستان بیش از ۵۵۰ هزار کودک در برابر بیماری سرخک واکسینه میشوند.
یونیسف امروز (چهارشنبه، ۱۶ سنبله) در توییتی نوشته است که این کارزار با همکاری سازمان جهانی صحت و حمایت وزارت خارجه جاپان تطبیق میشود.
بیماری سرخک اخیرا در برخی از ولایتها شیوع کرده و از کودکان قربانی میگیرد.
این در حالی است که بهدلیل بحران اقتصادی، سوءتغذیه نیز در میان کودکان زیاد است. بهگفته کارشناسان صحی، ترکیب سرخک و سوءتغذیه کشنده است.
