همزمان با گرمشدن هوا شماری از ساکنان شهر فیضآباد، مرکز ولایت بدخشان از افزایش پرچاویهای برق انتقاد میکنند.
آنان میگویند که از دو هفته به این طرف بهگونهی عادی برق ندارند.
زینالله، یکی از ساکنان بدخشان گفت که در یک هفتهی گذشته، از طرف روز برق نداشتند و از طرف شب نیز یک شب در میان برق داشتهاند.
در همین حال، برخی دیگر از ساکنان شهر فیضآباد شرکت برقرسانی در بدخشان را در تولید و توزیع برق به کمکاری متهم میکنند.
عبدالعزیز، یکی از این ساکنان بدخشان میگوید که «شرکت بدخشان انرژی» توان کنترل بند برق شورابک را ندارد.
در همین حال، مسئولان شرکت برق میگویند که پرچاوی برق بهدلیل مشکلات تخنیکی صورت گرفته است و بهزودی این مشکل حل خواهد شد.
بهروز خاوری، مسئول مطبوعاتی «شرکت بدخشان انرژی» میگوید که ظرفیت برق بند شورابک تنها هفتونیم مگاوات است.
او گفته است که یک توربین دیگر در بند شورابک در حال فعالسازی است و از این رو دو مگاوات برق تولید میشود.
وی میافزاید با فعالسازیِ هردو توربین، بخشی از کمبود برق در بدخشان رفع خواهد شد.
از روزنامهنگاری مستقل حمایت کنید
محدودیتهای گسترده بر رسانهها و فضای عمومی در افغانستان، دسترسی شهروندان به اطلاعات مستقل را محدود کرده است. در چنین شرایطی، «اطلاعات روز» متعهدانه و مستقل به کار خود ادامه میدهد تا حقیقت قربانی خاموشی و فراموشی نشود.
ما وابسته به هیچ قدرتی نیستیم و تنها برای مردم مینویسیم.
مأموریت ما افشای فساد، بازتاب صدای سرکوبشدگان، تقویت پاسخگویی صاحبان قدرت، و پشتیبانی از چشماندازی است که در آن همه شهروندان افغانستان از حقوق و آزادیهای برابر برخوردار باشند و در صلح زندگی کنند.
خبرنگاران ما در شرایط دشوار و گاه خطرناک فعالیت میکنند تا گزارشهای دقیق، منصفانه و مبتنی بر واقعیت منتشر شود و روایتهای مردم به حاشیه رانده نشود. تداوم این کار، به حمایت مخاطبان و حامیان مستقل وابسته است.
هر کمک، فارغ از میزان آن، به ادامه روزنامهنگاری مستقل کمک میکند. اگر امکان کمک مالی ندارید، همرسانی این درخواست و تشویق دیگران به حمایت نیز سهمی مهم در تقویت این مسیر دارد.
در کنار حقیقت بایستید
از اطلاعات روز حمایت کنید
برای حمایت اینجا کلیک کنید